luni, 23 mai 2011

Calendar Motivational Autentic

     Cu totii ne-am pus intrebarea " ce inseamna motivatia?" sau "unde o putem gasi?", "este ea la indemana oricui?", "trebuie sa fim motivati?",cu atat mai mult cu cat mass-media sau firma, compania, corporatia in care lucram ne livreaza "gratuit" discursuri motivationale la orice pas. Oare ne regasim cu adevarat motivatia in aceste discursuri seci? Eu va spun din proprie experienta ca nu m-am putut identifica niciodata cu ele, nu mi-am putut regasi motivatia in nici unul din aceste imperative sau expresii ce se vor a fi general valabile. Motivatia este ceva mult prea personal, este ceva ce tine de intimitatea individualitatii noastre, nu se gaseste la orice pas si trebuie gasita de fiecare dintre noi in mod diferit. In primul rand trebuie sa o cautam in noi insine si dupa ce am gasit-o sa o savuram sau sa ne hranim cu ea pentru a merge mai departe (eu ma gandesc la motivatie si o tratez ca pe ambrozie).
     Un simplu "search" pe Google pe tema motivatiei ne va desfasura nenumarate pagini cu sfaturi care mai de care mai practice, cu maxime motivationale pe care daca le-am aplica "sigur nu am da gres", calendare motivationale atractive si frumos colorate care sa ne imbie ca in fiecare zi sa incercam sa punem in practica o zicala pentru a deveni "oameni de succes" (aceasta este o alta generalitate mult prea uzitata despre care vom vorbi cu alta ocazie)... retetele acestea motivationale ne sunt de cele mai multe ori prezentate - sau uneori chiar impuse - ca fiind un panaceu! Wrong!
     Daca ne gandim putin, putem judeca aceste generalitati cu ajutorul Teoriei Formelor Fara Fond a lui Maiorescu. Suntem diferiti, suntem unici si este absolutamente gresit sa credem ca putem fi motivati cu totii de aceleasi lucruri. De ce sa ne ne supunem sabloanelor impuse de societate, cand printr-un mic efort de auto-cunoastere ne putem gasi singuri motivatia in lucrurile cele mai simple din jur sau in oamenii pe care ii avem alaturi sau pe care ii intalnim. In ceea ce ma priveste motivatia mi-am gasit-o (in functie de momentul in care ma aflam) fie intr-un persoaj de film, intr-un personaj istoric, intr-un personaj de roman, intr-un membru al familiei mele, intr-un cantec, fie pur si simplu din dorinta de a desavarsi un proiect, sau a crea ceva care sa conteze pentru mine cu adevarat.
    Daca stau sa ma gandesc la momentul actual, pot spune ca m-a motivat extraordinar ceea ce a reprezentat si reprezinta inca fabuloasa Coco Chanel; ma motiveaza maiestria si determinarea ei, in egala masura in care ma impresioneaza spiritul de sacrificiu si asumarea riscurilor ce au venit odata cu refuzul ei de a se incadra in sabloanele epocii. Acesta reprezinta un mic exemplu, prin care am vrut sa subliniez importanta gasirii propriei motivatii, insa putem gasi neumartate altele.
     Si pentru ca tot am adus aminte de Coco  am sa o citez pentru a oferi un imbold in cautarea propriei motivatii: Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit!  Va invit astfel, sa fiti diferiti si va va ganditi la ce va motiveaza cu adevarat in viata personala, profesionala sau sociala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu