marți, 7 iunie 2011

Doar un job? Sau un "concept-job"?

     Acum cateva momente am dat peste un pliant (apropo de pliante si flyere primite pe strada, pe care le sortam in buzunare) al unui "concept-store" (nu am sa divulg numele pentru a nu face reclama), pliant care mi-a atras atentia prin simplitate si mesaj. Mesajul, sau mai bine zis substratul era urmatorul: "nu suntem doar un boutique". Pliantul si conceptul prezentat, reprezinta in sine o invitatie de a descoperi mult mai multe decat se lasa la vedere la un prim contact (asa si noi trebuie sa ne invitam viitorii intervievatori sa isi doreasca sa cunoasca mai multe despre noi decat scrie in CV; si putem face asta prin modul in care ne construim imaginea).
     Acest lucru m-a dus cu gandul la gasirea unei modalitati prin care am putea si noi sa ne "conceptualizam" ca inidivizi, sau cum sa ne transformam joburile intr-un "concept-career"?  
 
     Practic este vorba de a reuni diverse cunostinte, motivatii, aspecte ale personalitatii, pasiuni, valori, caracteristici, abilitati si hobby-uri  sub forma unui concept. Acest "concept-career" il putem gandi ca pe o umbrela sub care adapostim cele enumerate mai sus, astefel incat sa putem crea un brand personal unic, care sa ne reprezinte in totalitate. Am sa incerc sa exemplific dupa cum urmeaza: "sunt economist conform job-ului pe care il am, dar conform pregatirii academice sunt consilier pe comunicare; pasiunile mele sunt design-ul, pictura, literatura, poezia, etc; astfel, oricine poate spune ca m-as potrivi mai bine in domeniul artistic, insa eu spun ca pot sa imbin pregatirea academica, experienta profesionala si abilitatile cu pasiunile pe care le am astfel incat sa pot indeplini orice sarcina cu succes punand amprenta personala, iar rezultatul sa fie unul iesit din comun care sa ma recomande de la sine si care sa devina cartea mea de vizita.
     Putem sa ne "conceptualizam" si sa ne "branduim" sau "re-braduim" jucandu-ne cu ce avem, cu cine/ceea ce suntem, reinventandu-ne astfel incat sa ne putem face pulicitate si sa ne putem "vinde" cat mai scump.Trebuie sa gasim in noi acel ceva pe care nu il mai poate oferi nimeni altcineva, cel putin nu in masura si in modul in care il putem oferi noi! Invatand sa ne surprindem si sa ii surprindem pe altii cu asocierile si "mix-ul" nostru putem sa facem trecerea de la un simplu  job la un "concept-job" sau la un  "concept-career"!

     Asa   NU                                                                 Asa DA     

                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu